Herhaling van een mooie en interessante documentaire over de ontwikkeling van de IJ-oevers in Amsterdam. Eeuwenlang was Amsterdam naar dit water gericht, want daar kwam de handel vandaan. Later, zeker toen ook de scheepsbouw ten onder ging, werd het een verwaarloosd gebied. De laatste decennia is het echter weer volop in de belangstelling. Het nieuwe gebouw van de bibliotheek en het onderkomen van het Muziekcentrum werden hier opgetrokken. Onlangs verscheen op de noordoever zelfs het imposante filminstituut. Toch is uiteraard niet iedereen tevreden. Onderstaand een fraaie en lange preview.