zaterdag 21 april 2012
21.10 - 22.00 Nederland 2: Debat op 2
Vaak levendig, rechtstreeks uitgezonden discussieprogramma. Vandaag gaat het over de wietpas. Hiermee kunnen alleen Nederlanders softdrugs kopen bij de coffeeshops. De vele buitenlanders die op de genotsmiddelen afkomen en daarbij voor overlast zorgen, zouden zo voortaan thuis blijven. Is dat niet een beetje een utopische gedachte? En stel dat het werkt: loopt de toeristenindustrie dan niet duizenden Amerikaanse en Italiaanse jongeren mis, die juist voor de wiet komen, of zijn we die juist liever kwijt dan rijk?