zaterdag 6 juli 2013
20.00 - 21.55 Nederland 3: The messenger
Indringende film van Oren Moverman uit 2009 met Woody Harrelson, Ben Foster en Samantha Morton. Harrelson en Foster hebben een zware taak. Als een soldaat is overleden, moeten zij de nabestaanden daarvan op de hoogte brengen. Uit zelfbescherming en om niet emotioneel betrokken te raken, hanteren ze codes. Zo mogen ze de nabestaanden zelfs niet aanraken, maar hou dat maar eens vol, als je echt medelijden met iemand hebt of zelfs verliefd wordt. Sterk spel.